SGW Diepenheim

Adres: Krommedijk 2 7478RB Diepenheim

Dressuur: Gras
Springen: Zand

Aanbevolen door:90%
90%
Gebaseerd op de ervaringen van 10 ruiters

Parcoursniveau

Klasse BB (paard)

Heel vriendelijk50%
50%
Prima te doen50%
50%
Iets aan de pittige kant0%
0%
Erg pittig0%
0%

Klasse B (paard)

Heel vriendelijk40%
40%
Prima te doen60%
60%
Iets aan de pittige kant0%
0%
Erg pittig0%
0%

Klasse L (paard)

Heel vriendelijk0%
0%
Prima te doen67%
67%
Iets aan de pittige kant33%
33%
Erg pittig0%
0%

Klasse M (pony)

Heel vriendelijk0%
0%
Prima te doen100%
100%
Iets aan de pittige kant0%
0%
Erg pittig0%
0%

Terrein en organisatie

Aangeklikt door ruiters: Bospaden, Duidelijke markering van routes en hindernissen, Er wordt extra bodem onderhoud gedaan, Goed te rijden voor jonge of onervaren paarden, Goede aankleding bij de hindernissen, Goede communicatie vooraf, Harde bodem, Je mag met de fiets het crossparcours verkennen, Maisvelden en/of ruige ondergrond, Open veld, Parkeren goed georganiseerd, Veel technische lijntjes, Waterbak is wat meer opgesloten, Waterbak ligt op een donkere plek, Zware bodem (modder gevoelig)

Veel ruiters geven aan dat cross delen over maisland gaat, dat is vaak vrij ruige grond en vind niet iedereen prettig.  Bodem is wel gevoelig om modderig te worden, dat zie je ook wel terug op de GoPro video’s.

Waar een groot deel van de cross over een open veld gaat ligt de waterbak net een stukje bos, je paard heeft wel eerste de tijd om aan het iets donkerdere bos te wennen voor dat de waterbak komt. Die ligt wat meer afgesloten met veel bomen er omheen. De waterbak ligt iets lager als de rest. Verder wordt veel al genoemd dat de hindernissen mooi en goed aangekleed worden.

De start van de cross is een stuk verder, een fiets is aan te raden om mee te nemen!

Ook de goede sfeer wordt meerdere malen genoemd.

Anderen over de wedstrijd

“Leuke, gemoedelijke sfeer!”

“Af en toe wat technische lijnen of een uitdagende hindernis (puntje) maar veel lange stukken over maisland”

“Qua hindernissen stond het ook aardig aan de maat” (L-paarden)

“Altijd goed georganiseerde wedstrijd, prachtig aangekleed ook.

“Ik vond het springen heel fijn gebouwd

“Mooie variatie aan terrein met vriendelijke hindernissen”

“De bewegwijzering van toeschouwers mag wat beter, het was allemaal wat verstopt.”

“Voor het B-intro mag het soms iets vriendelijker. Vooral richting het eind van het parcours waren sommige hindernissen best pittig”

“Ze mogen wel iets duidelijker aangeven waar de start van de cross is”

Video’s

Niets vertelt het beter dan video’s dus kijk lekker mee met ruiters die hem eerder reden! Heb je zelf een leuke video om toe te voegen? Upload hem op YouTube en app me even! 

Deel jouw ervaring en help andere eventers vooruit

Ga jij al jaren naar wedstrijden en weet je precies waar je aan toe bent? Super! Maar voor iemand die voor het eerst met een (jong) paard start op een nieuwe locatie, kan het lastig zijn de juiste keuzes te maken. Hoe is de bodem meestal? En hoe dik staat het gebouwd? Is er een voetbalveld naast de dressuur? Is het parkeren dichtbij?

Jouw ervaring kan het verschil maken.
Help anderen om te zorgen dat ze weten wat ze te wachten staat als ze naar een wedstrijd gaan, nog voor ze zich inschrijven kan jouw ervaring ze helpen de juiste keuze te maken.

Vul je wedstrijdervaring in en draag bij aan een eerlijk en up-to-date overzicht van alle wedstrijden.
Zo helpen we elkaar verder, want zeg nou zelf de eventing is toch ook zo leuk omdat we het allemaal met elkaar doen?

Hoor je bij een organisatie van een wedstrijd en wil je graag iets toevoegen of aanpassen, app me dan gerust even!