SGW Bathmen

Adres:
Koekendijk 20, Bathmen, Netherlands, 7437 CK

Dressuur: Gras
Springen: Gras

Aanbevolen door:90%
90%
Gebaseerd op de ervaringen van 5 ruiters

Parcoursniveau

Klasse B (pony)

Heel vriendelijk0%
0%
Prima te doen100%
100%
Iets aan de pittige kant0%
0%
Erg pittig0%
0%

Klasse B (paard)

Heel vriendelijk0%
0%
Prima te doen100%
100%
Iets aan de pittige kant0%
0%
Erg pittig0%
0%

Klasse L (paard)

Heel vriendelijk0%
0%
Prima te doen50%
50%
Iets aan de pittige kant50%
50%
Erg pittig0%
0%

Terrein en organisatie

Aangeklikt door ruiters: Bospaden, Duidelijke markering van routes en hindernissen, Er wordt extra bodem onderhoud gedaan, Goed te rijden voor jonge of onervaren paarden, Goede aankleding bij de hindernissen, Goede communicatie vooraf, Heuveltjes, Je mag met de fiets het crossparcours verkennen, Maisvelden en/of ruige ondergrond, Open veld, Parkeren goed georganiseerd, Veel publiek, Veel technische lijntjes, Waterbak is wat meer opgesloten, Waterbak ligt op een donkere plek, Zware bodem (modder gevoelig)

SGW Bathmen wordt gereden in een afwisselend gebied met open stukken en fijne bospaden. Vooral het bosgedeelte wordt door veel ruiters als prettig ervaren om door te rijden. Het parcours is over het algemeen goed te doen voor het niveau, met duidelijke lijnen en een logische opbouw.

Bij nat weer kan de bodem wel zwaar worden. De organisatie probeert dit zichtbaar te verbeteren door extra onderhoud te doen en waar nodig sprongen aan te passen. In het open veld is vaak ruimte om zelf wat drogere lijnen te kiezen. In 2025 hadden ze ook best last van het weer waardoor op sommige stukken de bodem echt slecht was.

De waterbak ligt wat meer opgesloten en wordt door sommige ruiters als wat donker ervaren, wat hem net iets spannender maakt.

De organisatie wordt als vriendelijk en meedenkend omschreven, met goede communicatie vooraf. Parkeren is duidelijk geregeld en het is fijn dat je het crossparcours met de fiets mag verkennen. De gezelligheid zit vooral rond de waterbak, waar ook het meeste publiek te vinden is.

De plattegrond van de cross in 2025:

Anderen over de wedstrijd

“Super sfeer, fijne organisatie, prachtige omgeving.”

“Dressuur was op redelijke afstand van parkeren en de rest”

“Door de regen erg glad maar de organisatoren werken goed mee door de sprongen te verplaatsten etc.”

“In 2025 was het eerste stuk al vrij snel slecht, op het open veld en in de bossen wel beter te doen qua bodem.”

“Ik vond het niveau van de hindernissen wel erg verschillen sommige waren echt heel laag waarbij andere dan gewoon normaal B hoogte waren “

“De gezelligheid is rond de waterbak, jammer dat er weinig te doen is rond de manege!”

Video’s

Niets vertelt het beter dan video’s dus kijk lekker mee met ruiters die hem eerder reden! Heb je zelf een leuke video om toe te voegen? Upload hem op YouTube en app me even! 

Deel jouw ervaring en help andere eventers vooruit

Ga jij al jaren naar wedstrijden en weet je precies waar je aan toe bent? Super! Maar voor iemand die voor het eerst met een (jong) paard start op een nieuwe locatie, kan het lastig zijn de juiste keuzes te maken. Hoe is de bodem meestal? En hoe dik staat het gebouwd? Is er een voetbalveld naast de dressuur? Is het parkeren dichtbij?

Jouw ervaring kan het verschil maken.
Help anderen om te zorgen dat ze weten wat ze te wachten staat als ze naar een wedstrijd gaan, nog voor ze zich inschrijven kan jouw ervaring ze helpen de juiste keuze te maken.

Vul je wedstrijdervaring in en draag bij aan een eerlijk en up-to-date overzicht van alle wedstrijden.
Zo helpen we elkaar verder, want zeg nou zelf de eventing is toch ook zo leuk omdat we het allemaal met elkaar doen?

Hoor je bij een organisatie van een wedstrijd en wil je graag iets toevoegen of aanpassen, app me dan gerust even!